fredag 1 maj 2009

Idag har det bara varit en såndär härlig dag. varmt i luften och sol på näsan. Man vill inget hellre än att var ute och pyssla, slänga käft med grannarna och bara njuta.


Jag satte mig och planterade om mina frösådda blommor, från såjord til planteringsjord. Så dom kan växa och bli stora. Jag tycker att det är lika spännande varje år och se om jag lyckas.

Lars fixade till slänten och sådde gräs. Det var bara en jordhög där förut så det skall bli skönt att få gräs.

Här är resultatet av min omplantering. Jag hoppas att jag får ha mina blommor ifred för valpen. Man vet inte, han kanske tycker att han är bättre på att plantera än matte.

4 kommentarer:

  1. Hahaha... det är jag övertygad om att han e..:))
    Det blir säkert fina blomster, om det fåt va ifred. Men jag tror att Du får hem en riktig trädgårdsmästare.. Hahaha....

    SvaraRadera
  2. Jag får ställa krukorna högt. så att han inte når dom.hehe

    SvaraRadera
  3. Idag e de lördag....:) Fint du gör...:)

    SvaraRadera
  4. ja jag hoppas att det blir bra. jag är rädd att någon kommer att äta upp dom.

    SvaraRadera