onsdag 6 maj 2009

Hur tänker dom??

Tittade på tv-programet hitta hem i kväll. Jag blir vansinnig. En rätt stor hund som hette Sofi, var tvungen att avlivas. Anledningen var att den tidigare ägaren inte hade orkat med hunden inomhus. Så den fick bo i bilen, som var ett förlitet utrymme för hunden. När hunden växte fick den inte plats. Benen blev krokiga. Varför!! Jag säger bara varför!! skaffar man hund om den skall bo i bilen?????

För mig är det ofattbart. Nu när vi skaffar Jarre är det samma sak för mig som om jag hade adopterat ett barn. Ingen skulle väl sätta ett barn i en bilen dygnet runt för att man inte orkade med det. Jag tror att folk ibland tänker att hunden är snäll och ligger fint på golvet. Får hem den och märker att den skall rastas, födas och aktiveras. Då blev det jobbigt. Då vill inte ha hunden längre. Var gör man av den då???? jo vi binder fast den vid en affär och lämnar den där, eller vi gömmer den i en kartong och ställer den vid vägkanten.

Det gör ont i mig när jag ser eller hör sådant.

4 kommentarer:

  1. Jag tror faktisk inte att jag var ensam om att sitta och grina framför tv:n idag.:(`` Jag såg nämligen samma program och berördes mycket illa av det jag såg och jag säger bara.. FY FAN..för dessa ODJUR som gör så.:(

    SvaraRadera
  2. Jag såg inte programmet men det låter ju för jävligt..:(

    SvaraRadera
  3. Ja det är det.Varför skaffar man hund om man inte vill ha den nära?

    SvaraRadera