söndag 10 maj 2009

En riktgt bra dag!

Idag var vi iväg, mamma och jag till Färgelanda. Mamma är uppväxt där och ville gå en nostalgi promenad. Men på vägen upp stannade vi till hos Ulvgården och Jarre. Alla hans gulliga syskon var förstås med. Vad dom hade växt på en vecka. undra hur stor han är om ytterligare en vecka. Snart är valp tiden över och han är en stilig hane på ca 30-35 kilo. Man får passa på att njuta nu medans man har chansen. Det är ju en så kort tid som dom är små. Men gulliga är dom hela livet.

Äntligen slipper vi valp lådan



Ha,ha jag sitter i hallen!

Efter all uppmärksamhet blir vi sååå trötta. zzzzzzz!

Här startar våran promenad på 9km. Som jag och mamma kallar det utanför konditoritallhemsvägen.

Morfars bro.


Sedan fikade vi vid Ellenesjön. Fin utsikt eller hur.


En helt bra dag med motion och valpar trevligt sällskap och släkthistoria.







3 kommentarer:

  1. Hej Anna ! Fina kort Du tagit på de små, visst är det kul att träffa dom,och gosa med dom. Jag ser att Ni varit på promenad runt Kostorp- Hillingsäter-Näsböle. Det är en fin runda Ni tagit. Min mamma bor på Höjden området, och där har jag själv bott fram tills jag blev 16 då flyttade jag till Munkedal. Det är alltid roligt att återse gamla kända ställen särskilt när det är fyllt med historia.
    Ha det nu gott.. och hoppas ni slipper träningsvärk efter er runda.:) Ni har väl stretchat ordentligt efteråt ??

    SvaraRadera
  2. Mycket du har hunnit med idag...:) Fina dom e dom små myrorna...:) Ha de gott...:)

    SvaraRadera
  3. vad bra att du kan namngevåran väg susanne. Jag blev lite arg på mig själv för att jag inte kom ihåg vad som stod på skyltarna vi gick förbi. Mamma är uppväxt på allhemsvägen, och har cycklat denna väg vi gick idag. så det var roligt. Får nog träningsvärk kan jag tro. men det är det värt.


    Myror kan du tycka. tänk på att hanno oxå har varit en myra,hehe. tänkte på dig idag BM, när jag ålade mig på golvet hos Camilla o Dick med kameran i högsta hugg. Detta gjorde BM för några månader sen,tänkte jag.hehe

    SvaraRadera