måndag 1 juni 2009

Gissa vart vi har varit!












Ni gissade helt rätt. Vi har varit och hälsat på valparna på kennel Ulvgården. Dom är hur goooaaa som helst. Men dom tyckte att det var varmt idag och låg helst under soffan på altanen. Men vi tog ut dom i trädgården, så vi fick busa lite iallafall. Vi tror att vi har hittat Jarre nu. Det är iallafall en valp som har tippex på sig. Det blir nog jättebra. Känner mig helt trygg med att köpa valp från Kennel Ulvgården. Det är en stor skillnad på detta köpet jämfört med när vi köpte Östen. På något sett känns det som om man har en helt annan uppbackning nu. Östen var min första hund, och jag hade av naturliga skäl ingen erfarenhet. Han vi köpte östen av dum förklarade mig direkt och även skrämde upp mig. Jag förstår inte om han nu tyckte att jag inte skulle klara av det. Varför sålde han då en hund till mig? Kände han att Lars hade så mycket erfarenhet att det skulle gå ändå? Vilket fall som helst, blev Östen en väluppfostrad hund. Hos Camilla och Dick känner jag bara att jag får bra råd. Och det är inga problem att ställa frågor. Även om dom kan verka dumma ibland.

4 kommentarer:

  1. Jag tycker precis som du..Anna!!
    Camilla & Dick är helt underbara.
    Jag känner mig oxå trygg med valet som e gjort när det gäller kennel. Ingen ånger what so ever.
    Har Ni hittet eran nu??? dom har ju blivit så stora.. Herre gud.. jag har ju inte sett dom sedan förra måndagen. Och vi ska inte dit förrens till torsdag. HUUUUU!!!! va långt.. dom har säkert blivit ännu större då, det går ju så fort. Jag ska välja ut våran då är det tänkt, det är ju jätte svårt när alla är så goa och fina på sitt sätt.
    Ha det gott:))

    SvaraRadera
  2. jag tycker att dom är hur gooa som helst. camilla hjälpte oss lite med att välja valp. Det var skönt att hon hade märkt att jag inte ville ha en fördominant hund. så jag tror att det blir jättebra. Nu är väntan snart slut. men på samma gång är det långt kvar.

    SvaraRadera
  3. Sköna bilder. Härliga uttryck ni har fångat..:)

    Snart springer de en buse i eran trädgård...:)

    kram på er..

    SvaraRadera
  4. tack BM. Längtan är stor.

    SvaraRadera