onsdag 10 juni 2009

Jag har fått en del förfrågningar om varför min adress är drillfjant. Så jag tänkte att jag skulle förklara mig. Jag har varit drillflicka i Uddevalla stadsmusikkår. Jag började när jag var 10 år, och slutade när jag var 31 år. Den sista tiden var jag med i Sjuntorpsmusiken. Dom ringde en dag när jag egentligen hade lagt av. Och frågade mig om jag inte ville hjälpa dom, för deras drilltränare skulle sluta. Då tänkte jag, hjälp drillflickor i nöd. Så jag började igen fast i Sjuntorp.

Jag har musiken och musikkårslivet i blodet. Min pappa var aktiv i Uddevalla stadsmusikkår i många år. Min stora dröm när jag var liten var att bli drillflicka. Så det var en överlycklig 10 åring som fick beskedet att hon hade blivit antagen. Sedan levde jag för drillen i många år.

Jag komponerade danser och tränade små tjejer. Nu har jag svårt att höra en bra låt utan att tänka hur man skulle komponera en dans till den. Sedan går jag i tack om en Musikkår spelar någonstans. Det blir bara så automatiskt.

5 kommentarer:

  1. Det skulle jag vilja se live nån gång. Va söt du va på bilden:)

    SvaraRadera
  2. Jag kan göra en uppvisning om du vill. Inga problem.

    SvaraRadera
  3. Va fräckt! Då är du fingerfärdig och har takt..:) Fin bild på dig.

    SvaraRadera
  4. Det kan vi ta när vi träffas.Jag blir säkert impad:)))

    SvaraRadera
  5. Jag är nog rättså fingerfärdig, men det är ju lättare när man har övat en del. Men nu har stavarna legat på vinden ett tag. Så ja är nog lite ringrostig.

    SvaraRadera