onsdag 30 september 2009

Vår haltande vän!

Jarre har hittat tillbaka till sitt favorit rum. Här är det varmt på golvet nu, så det är nog lite mysigt att lägga sig där inne. Han svarar bra på medicinen, Haltar fortfarande lite, men inte alls som i söndags. piper inte alls, så jag tror inte att han har lika ont. Har blivit pigg och sover inte hela dagarna längre. Så det känns som om det går åt rätt håll. Skönt för vi var väldigt oroliga i söndags, när han skrek för att han hade så ont. han vill busa, men det får han inte. Men hur säger man till en valp att ta det lugnt för han har ont i benet. Vadå jag vill att du leker med mig, säger han.


10 kommentarer:

  1. Så söt..:)) Svårt att få en livlig valp att vara stilla. Jag förstår verkligen hur jobbigt det måste vara. Men det är ju nödvändigt så stå på er..Kanske kan han leta godis under en burk eller nåt sånt, där han står stilla men ändå använder huvet lite...Många tuggben och märgben får Hanno att ligga stilla och tugga sig trött.:))

    SvaraRadera
  2. Det ser ju riktigt skönt ut. Roligt att se att det går åt rätt håll.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen BM. och det är verkligen skönt att det går åt rätt håll. Han skall nog bli bar skall ni se.

    SvaraRadera
  4. Härligt att han kryat på sig. Det är alltid oroligt när de är sjuka. Snart e han fit for fight igen och då får vi träffas så han får rasa ur sig sin uppdämda energi. Ha det gott och hälsa gubben:))

    SvaraRadera
  5. det skall jag göra. undra om du menar Lars eller Jarre?????

    SvaraRadera
  6. hppas att Jarre har blivit bättre den lille vasen. Farkas är lite stel i höger bak så vi får se hur det går i morgon. Skulle vara kul att träffa Er och lilleman.

    SvaraRadera
  7. Hur är det med Jarre, hoppas nu att det är bättre. Utställning var vi på i regn o rusk, riktigt kallt var det oxå, men kul var det. Farkas skötte sig jättebra, kom på 2 plats.
    Alla Ulvgården hundarna var himla duktiga, inte så lätt när man är valp, då är ju allting bara kul.

    SvaraRadera
  8. Nej, nu försöker jag igen för tredje gången att skriva ett inlägg hos dig. Hur är det med Jarre, hoppas på bättring. Farkas kom på 2 plats på utställningen. Alla Ulvgårdens hundar skötte sig jättebra, inte så lätt när man är valp och inte vet riktigt vad man ska göra, bara helst busa o leka. Regn o rusk och iskallt i vinden men kul hade vi. Nu får vi vänta till våren och då kan Jarre vara med.

    SvaraRadera
  9. Neej jag kan inte förstå vad jag gör, skriver o skriver o kommentarerna kommer inte fram. Kallt i dag men det ser ändå ut att bli en fin dag. Åker till Backamo o tränar ska träffa en av valparna det ska bli jättekul.
    Krama Jarre

    SvaraRadera
  10. Fia du har inte gjort något fel. Vi har varit bortresta så jag har inte granskat mina kommentarer. Jarre är på bättringsvägen, och haltar inte alls nu. Men han får ta det lungt tills vi har varit på återbesök hos blåstjärnan i Skara. Det skall vi göra om ca två veckor. Hade varit kul att träffa er oxå.

    SvaraRadera