lördag 12 september 2009

Hur gick det nu då?

Susanne och Martin hämtade oss klockan sex i morse, sedan bar det av till treälgar där vi mötte upp dom andra. Slutmålet var Axvall och Jarres första utställning. Jarre var först ut och vi fick en jättego tjej som handler. Jag vet inte vad hon heter, men alla kallade henne för Bubblie.








Jarre var lite för mycket på hugget. "Han grävde sig fram".









Så när det var lite paus, fick jag gå av honom lite.


Sedan blev han enskilt bedömd.


Han lyckades att stå själv hyfsat länge. Jag blev förvånad.





Jag tappade modet, då han gick sist hela tiden.


Men så hände något. Domaren bad Bubblie att gå först med Jarre.






Se vad fint hon har ställt upp honom. Han kanske inte står perfekt, men bra mycket bättre än om jag hade gjort det.


Tillslut var det över och Jarre hade vunnit sin klass. Bästa hane 4-6 månader.


Och så här glad blev han. Han var helt färdig.


En liten pokal fick vi oxå.

5 kommentarer:

  1. Massor med Grattis!!!! :)))))

    SvaraRadera
  2. Grattis igen i stora lass. Måste berömma mig själv lite oxå, för det blev ju faktiskt fina kort av det hela...hihihi. Även mycket beröm till Bubblie..hmmm jag trodde hon hette Bumlis, undrar vilket det är(jag och namn det funkar ju bara inte )i vilket fall så är det en jätte duktig tjej. Hoppas att hon vill ställa upp igen . Kram på er alla från oss 7 :or.

    SvaraRadera
  3. Har du kollat Anna på det 8:de kortet, Vilken kontakt Jarre har. SUPER!!!!! det hade han länge.
    Han blir nog duktig vad det lider.
    Kram . Susanne

    SvaraRadera
  4. Det är ett jättefint kort. att han söker sin mattes kontakt, är helt otrolgt. Jah är hel nöjd med korten du tog. Tack för att du var vår kameraman.

    SvaraRadera