söndag 11 oktober 2009

Nu är jag här igen!

Om ni undrar vart jag har tagit vägen så har jag befunnit mig på varmare breddgrader. Vi har varit en vecka i Cala bona på Mallorca. Vi var ett gäng på 12 personer som var iväg för att fira Svärmor och Bengts fördelsedagar. Vi hade ca 28-30 grader varmt varje dag. Badade och åt gott. Om ni undrar varför det inte är så många kort på gänget, så ville inte en i gänget vara med på bloggen. Vilket jag tycker är viktigt att respektera. Jag frågar alltid först och det är ok att lägga ut bilder på folk.

Utsikten från vårat hotellrum.
Utsikten från Annika och Bengts hotellrum.

En av dagarna gick jag och Lars till grannbyn Cala millor.
Vägen dit gick längs havet.





När man är ute och traskar blir man törstig.

Så då får man stanna vid en uteservering och släcka törsten.

På Annikas födelsedag gick vi ut och åt. Annars åt vi hotellets buffé
Väldigt bra mat måste jag säga.

Här tittar jag och Matilda på kvällens show. Dom hade en ny varje kväll.
Inte världens bästa bild kanske.

Robert tar en öl. Sa till honom att denna bild hamnar på bloggen.


Vi var på en enelsk pub som heter London inn. där träffade vi ett engelskt par, Brenda and Jimmie
Dom var väldigt trevliga och vi jämförde våra länder

Sista dagen blev det åskoväder. Strömmen försvann en kort stund.

Tog en bild på poolområdet innan vi åkte hem.

8 kommentarer:

  1. Välkomna hem igen:)))
    Jag ser att allt varit bra, så det behöver jag inte fråga om. Måste ju säga att lite avis blir man ju när en har fått gå här och frysa häcken av sig... burrrrrrrr!!!. Nu är väl Jarre gla när matte & husse e hemma igen. Hoppas allt e bra med han. Vi får väl träffas så snart han e pigg & kry i benet igen så han kan busa med syrran. Hon längtar efter honom det är jag säker på :))))
    Ha det gott så hörs vi :)))

    SvaraRadera
  2. vi var lite osäkra på om vi hade fått rätt vovve. Det var en mycket större vovve som mötte oss. Men Camilla är säker på att det är Jarre, hehehe.

    Om inte annat så ses vi på tisdag.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det ser helt underbart ut, skulle inte göra ont med lite värme. Men man får nog vänta tills nästa sommar. Hur är det med Jarre?

    SvaraRadera
  4. Hej Inga! Med Jarre är det mycket bättre. Han haltar bara ibland nu. Men han får ta det lungt tills vi har varit på återbesök. Lars skall ringa till Skara imorgon och boka tid.

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem...:)
    En liten resa gör gott ibland..Nu e Jarre gla när mamma och pappa har kommit hem..:))

    SvaraRadera
  6. han blev helt överlycklig när vi kom hem. men han har fått en del olater oxå.

    SvaraRadera
  7. Så härligt det låter med värme o bad. Skönt att komma bort ett tag. Gott att höra att Jarre är bättre och förstår att han blev jätte glad när ni kom hem.
    Härliga bilder från resan.

    SvaraRadera
  8. Tack fia! det var underbart, det kan jag lova.

    SvaraRadera