onsdag 8 september 2010

Oj nu har jag inte bloggat på länge, men jag har haft en del att göra så jag har inte hunnit med att blogga.


 Måndags var jag till veterinären med Jarre. Det har verkat som om det har kliat i hans rumpa. Och mycket riktigt, han hade analsäcks inflammation. så veterinären Staffan tömde dom och spolade dom rena. Nu får Jarre äta medicin. Jag bad Staffan att titta på Jarres tass som han har haft problem med. Han hittade ett sår i tassen, och Jarre har ju slickat på det så han hade fått en infektion där med. För tassen fick vi en salva. Så nu får Jarre bära tratt hela tiden, så han inte slickar där. Jag tyckte synd om Jarre för att han skulle ha tratt. Men kom på att jag hade sett en krage som fungerade på samma sett. Vi stannade till på zoo affären på torp för att köpa en sådan krage. Men dom hade ingen i Jarres storlek. Men personalen var väldigt trevliga och ringde upp zoo affären på Överby. Dom hade en i Jarre storlek. Så jag och Jarre drog dit och köpte en.
  Nu har jag varit och köpt min bäddsoffa på IKEA. Jag hyrde en släpkärra på OKQ8 och tog med mig Lars. Det jag är mest stolt över att jag åkte ner själv och hämtade kärran. Kan ni fatta att jag Anna tidigare Engman Andersson tog Jannes bil (då våran saknar dragkrok) ner till OKQ8 och hämtade kärran. Den trevliga killen på tappen gick med mig ut och hängde på den på bilen, då jag inte har en aning hur man gör. Sedan puttrade jag hem och hämtade den något trötta Lars (som hade jobbat natt) och drog till IKEA. Lars körde ner och hem . Detta är kanske inte en stor sak för er. Men genom att jag aldrig hade kört med kärra var det en spännande sak.
Lars pappa med fru kom hem från Australien i lördags. Dom har bott där i fem år. Men har nu flyttat hem igen. På väg hem hade dom stannat till i Thailand, och vi fick Thailänska orkidéer. Visst är dom fina.

2 kommentarer:

  1. Låter som en riktig händelserik vecka,,men stackars Jarre som måste gå runt med bojen runt halsen. Men jag tycker ju oxå att de är mycket bättre än de hårda plastkragarna som skär in i benen om de stöter till en,,,fy va ont det gör!! Så " bojarna " är mycket behagligare det gör ju i allafall inte ont. Hoppas han kryar på sig och blir frisk snart från sina åkommor;)

    SvaraRadera
  2. ja det får vi hoppas, är lite trött på att det alltid är något med honom. Men det är väl sån han är. Gillar honom ändå.

    SvaraRadera