torsdag 22 oktober 2009

Fy på dig Jarre!

Nu har sak nummer två som jag har väntat på hänt. Det första var ju att han skulle gräva i rabatterna, och nu har han tjuvat mattes nalle. Han har tuggat på den!



Jag fick en fin nalle av Lars 2005. När man trycker på magen hör man Lars säga: Jag gillar dig. Jag är väldigt rädd om denna nalle, så jag har gömt honom väl uppe i min säng. Men idag när jag kom hem från jobbet, låg nalle på golvet. Vet dock inte om Jarre har varit uppe i sängen och tjuvat nalle, eller om den låg så han nådde den. Som tur var, har han inte tuggat hål på den. Nallen Kina kommer från affären Debenhams i Stockholm, där kan man gå in och välja kropp. Sedan fyller dom i vadd i kroppen efter önskad tjocklek. Man kan välja om man vill ha en pratande nalle. Och det ville ju jag. Så jag bad Lars att spela in hans röst. Han tyckte inte att iden var så bra. Men som den godhjärtade äkta make han är så gick han med på det. JAG GILLAR DIG, sa han irriterat. Men så vill jag ju inte ha det sa jag. Så han fick göra om det, med lite kärlek i rösten. Ni kan nog förstå varför nallen Kina är speciell.



9 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag kanske kan förstå Jarre litegrann. Dels så är ju Nalle väldigt mysig och det är klart säger den jag gillar dig när man biter i magen så ville nog Jarre på sitt sätt visa att han tyckte det samma. Skämtar bara! Hoppas Nalle klarade sig:)

    SvaraRadera
  2. Hehehe, du är för mysig du. Nallen lever fortfarande.

    SvaraRadera
  3. Helloj!! Jag kan också förstå Jarre... vem kan motstå en sån liten raring, som dessutom säger att den gillar en. Jag hade gjort precis som Jarre och lagt beslag på den:)))

    SvaraRadera
  4. Men denna nalle är min. bara min.

    SvaraRadera
  5. Klart att Jarre tyckte att Nallen var mysig, han bet ju inte sönder den vad jag förstod, och den är ju din så därför ville han ha den, luktade matte.

    SvaraRadera
  6. det kan du ju ha rätt i. Men han får inte ha den för det. Det är min nalle.

    SvaraRadera
  7. Håller med. Klart han vill gosa med en nalle...:))

    SvaraRadera
  8. Han hade en egen nalle, som inte lever längre. så jag håller hårt i min.

    SvaraRadera