måndag 27 april 2009

Jag kan stava som en kratta och ni kan skratta



Jag tänkte bara att jag skulle informera alla blogggäster att här kan allt stavas hur som helst. Jag har nämligen begåvats med handikappet dyslexi. Vilket bra ord dom har gett det handikappet. Med tanke på att det är stavning som är vårat problem.

Många frågar mig "vad sker när du läser och skriver?" Och då svara jag om du berättar för mig hur du gör när du läser och skriver, så skall jag förklara för dig. Tänker man efter så gör man som man alltid har gjort.

Många tycker att jag inte skall skämmas för kungen har ju dyslexi. Men jag jämför mig inte med kungen. För han är född till sitt yrke. Däremot vet jag att många toppchefer har dyslexi. Och politiker.

Det jag kanske sörjer är att jag var 18,19 år när jag fick reda på att jag inte var dum i huvudet utan att jag hade ett handikapp. Så jag har missat hela min skoltid. Som tur är så har dom kommit på detta i skolorna nu så barn med dyslexi får hjälp tidigt.

3 kommentarer:

  1. Det verkar vara jätte vanlig det här med dyslexi, och det är inget att skämmas för tycker jag. Jag tycker det är bra gjort av Dig att gå ut med det , och upplysa om Dina problem.
    Men om man kollar runt på bloggar osv, så är det inte lätt att urskilja det som har ett handikapp från de som bara har bråttom och trycker fel tangenter.
    Så fortsätt skriv som du gör och skäms inte...:))

    SvaraRadera
  2. Skäms inte mer. Blogga på och ha kul...:)

    Kram på dig..:)

    SvaraRadera
  3. Jag skämms inte. jag är stolt för mitt handikapp. det gör så att jag inte är som alla andra.

    SvaraRadera