onsdag 2 mars 2011

Nu har Jarre börjat acceptera att bli duschad. Han märker att det är på gång, och jag hinner inte förbereda förrän han är nere i duschen. I måndags kunde jag till och med schamponera honom två gånger. Det är bra då jag har märkt att det är bättre att göra så. Vi använder schampot som vi har fått av veterinären på dom ställen där han har mycket klåda. Sedan tar jag resten med gul såpa. Såpan är bra då den inte torkar ut huden på honom, och att den är bra mot ohyra. Sedan gör det inget om jag inte får ur all såpa ur pälsen, då den inte är giftig för honom.

Vi skall byta foder på honom. Våran veterinär Marina misstänker att detta foder han äter nu, inte hjälper honom som det ska. Så nu skall vi ge honom ett foder som det bara finns soyaprotein i. Spännande och se om han blir mer klådfri av det. Annars har jag bestämt att det är dax att testa schampot prob tjärschampo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar