tisdag 4 januari 2011

Då har man åkt bergningsbil!

Jag erbjöd Jossan lift hem efter jobbet idag. När vi var på väg in mot stan och hade passerat första tunneln, kände jag att det blev svårare att styra. Sen började det att låta konstigt. Vi stannade, och jag gick ut och kollade. Fick se att jag hade fått pungtering. Det blev till att ringa en bärgare. En väldigt trevlig man kom och körde hem oss och bilen. Lars skall åka och köpa nytt däck i morgon och byta det.
Bild hämtad från fotofinnaren.se

2 kommentarer:

  1. macy har med haft problem med klåda sen hon var liten, men för hennes del var det torr hud. Hennes pappa var allergisk mot solen, detta fick dom reda på efter avel (dumt). Men därför är hon överkänslig, jobbigt med klåda speciellt när man inte vet vad det kommer sig. Hur märkte ni det på jarre? Vi ger macy specialfoder och vetegroddsolja varje dag, det funkar kanon. pussa han ifrån mig :)

    SvaraRadera
  2. Vi började märka på Jarre att han var på sin tass mycket. Sedan var det rumpan han kilade sig mycket. Han fick även utslag där. Sedan spred sig klådan lite här och var. Veterinären misstänkte skabb först. Inte omöjligt tänkte vi då vi hade gått i en skog där dom sett skabbräv. Men behandlingen hjälpte inte. Då tog man ett blodprov på Jarre som visade kvalsterallergi.

    SvaraRadera