torsdag 3 december 2009

klockan 05:30 väcktes jag av en kissenödig hund i morse. Det var bara till att gå upp och gå ut en sväng. Sedan försökte jag somna om, Men det var omöjligt. När Lars går till jobbet klockan 06:45, har jag kommit i stämning till att somna om. Då får våran vovve för sig att han hör tjuvar, och måste varna mig. När jag har fått tyst på honom och är på väg att somna igen, händer samma sak igen. och så håller det på tills det är dax för mig att gå upp. Jag äter frukost och gör mig iordning för promenad, vad tror ni att jag ser då. Jo det här.



En sovande vovve. Som tycker att jag inte skall störa honom när han sover. Han borde skämas.

Så här blev ljussligorna när dom lyser.


Jarre har fått sin första bok idag, signerad och fin. Hoppas att han läser den noggrant. Det finns mycket nyttigt för honom i den.



Jag var på torp och träffade Fredrik. Han tyckte att det var ett udda namn på en hund. Fredrik var väldigt trevlig. Kul att få se han live, och inte bara på tv.




5 kommentarer:

  1. Ja... fy skäms Jarre som stör mattes skönhetssömn på det viset:0 Hoppas att det står nått om det i boken, så att Jarre kan ta och läsa om det, att så gör man inte:)
    Jag var oxå och morsa på Fredde som hastigast, får ju passa på att köpa foder när det är 20%.
    Ha det gott vi ses i morgon bitti:))

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!
    Känner igen det där med att bli väckt för att sedan upptäcka att doggarna sover som grisar. Nu har jag en teori som jag tror på och det är: så länge Husse och Matte sover så måste hundarna vakta huset och när vi väl vaknar så kan de slappna av och sova en stund. Tänker du på det så kanske vi unnar dem en liten stund av sömn på morgonen. Tänk vilka nätter de har de stackarna:)
    ljusslingan blev riktigt fin tycker jag!
    Ha det gott så ses vi på Söndag!

    SvaraRadera
  3. Glömde säga att Fredrik Steen har dömt Alice till BIR i två utställningar så jag gillar också Fredde:)

    SvaraRadera
  4. Ja du Inga, Fredrik verkade hur mysig som helst. Har velat träffa honom i verkligheten länge. och nu fick jag det. Förstår även din tanke om Jarres nätter. Speciellt när Husse hade lämnat boet, då var han ju tvungen att ta hand om matte.

    SvaraRadera
  5. jag passade oxå på att köpa foder. men får ju se till att få det så billigt som möjligt.Fy bubblan kom på att jag missar min sovmorgon. Men men man kan inte få allt.

    SvaraRadera