lördag 19 december 2009

Fårhagen vid sandersdalar.

Jag hade tänkt åka till Bjursjön och gå en promenad. Där hade dom lagt ett skidspår. Inte bra att gå ut på det med hund. Så jag fick tänka om. Ville att Jarre skulle få springa fritt. Kom på att Egonspåret finns. Åkte till kurveröd och fick se fårhagen. Mycket bättre. Här sprang Jarre huller om buller i den djupa snön, och hade gör kul. Han fick syn en hund som gick på andra sidan stängsle. Snabbt fick jag fram inkallningsleksaken som jag hade i fickan, och då var matte mycket roligare än hunden. Stolt vann han leksaken och hoppade glatt runt med den. Jag höll koll på var han var, om han skulle släppa leksaken. Tittade bort en sekund, och då hade han släppt den. Letade länge i snön. Men den var som bortblåst. Så alla hundägare som läser detta. Vill ni ha en rolig leksak till er hund, finnes den i fårhagen.





5 kommentarer:

  1. Vad roligt ni har haft det idag. Själv har jag jobbat,typiskt när det är så fint väder.
    Du får väl gå dit imorgon och leta upp leksaken, det är ju synd om honom när han tappat den.:))

    SvaraRadera
  2. Det var kanon. Har tänkt att ta mig dit imorgon oxå. Men om vi inte hittar leksaken så köpte jag två när vi var på Ullared.

    SvaraRadera
  3. God fortsättning, hoppas ni hade en trevlig Jul. vi var i Göteborg o hjälp 6 barn o två schäfrar inte lätt. Mycket snö ska ge mig ut med släde o hundar.

    SvaraRadera
  4. Förresten kom på en sak, på bloogen finns ett kort på en tik som är halvsyster till Jarre, vet inte om du såg det när du var inne o kommenterade.

    SvaraRadera
  5. God fortsättning själv Fia. Jo jag såg fotot. En vacker tös måste jag säga.

    SvaraRadera