måndag 18 april 2011

Titta vad vi stötte på idag!

 Fast så farligt var det inte. Jag har varit på Nordens ark med Sandra och hennes barn Tim och Olle. Vi har haft en supermysig dag. Vädret har varit perfekt och vi fick se många djur. Sandra frågade mig för några veckor sen vilken dag jag var ledig i påsklovsveckan. Måndag sa jag och tittade frågande på henne. Bra sa hon, då vet jag vilken dag mina barn skall vara lediga från dagis och fritids. Jaha sa jag. Jo jag tänkte att vi skulle hitta på något med dom. Funderar på Universum i Göteborg om det regnar, och Nordens ark om det är bra väder. Vill du hänga på? Klart att jag ville det. Så idag bar det av.

 Nyss anlänt.
 Vid varje djur finns en tavla med information om djuren.
 En sköldpadda.
 På ett ställe fanns en tavla med fotspår. Där skulle man sätta upp bilder på djur som fotspåret tillhörde.
 För dom här killarna var det inga problem att sätta tavlorna rätt.

 En ren.
 Lunch och fika ute i det fria.
 Tim och Olle i en fågelholk.
 Vad finns det här då?
 En snö leopard. Dom fick vi se när dom blev matade.
 Kolla in svansen. Ingen liten svans här inte.
 Här är dagens höjdpunkt enligt mig.En tiger.
 Vi stannade alldeles intill glas rutan. Sandra och Tim gick lite iväg, och jag och Olle tittade på Tigern. Han gick så vi inte kunde se honom, men sen såg jag att han kom väldigt nära glasrutan. Så jag säger till Olle att nu kommer han. Olle var inte berädd på att den kom så nära, han tjoade till lite och backade. När tigern hade gott förbi sa han: jag blev lite rädd. :)


Dom hade nyfödda lamm, hur gulliga som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar