onsdag 4 maj 2011

Jag har i många år varit premunat av veckotiningen Allers. Detta är lite av en barndoms tidning då min har mamma premunerat på tidningen så länge jag kan minnas. När jag blev vuxen och flyttade hemifrån saknade jag den och fick min första premunation av mamma i julklapp. Sedan har jag fortsatt. För några år sedan fick jag ett erbjudande om att vara med i en testpanel för Allers. Man skall svara på frågor och på så sett skall Allers bli en bättre tidning. När man deltar tjänar man poäng som man kan köpa fina saker för. Jag hade nu tjänat ihop så många poäng att jag skulle få ett halvår gratis. När min faktura kom ringde jag Allers och berättade att jag ville utnyttja mina poäng. Då sa dom att dom ordnar det och det skulle bara flyta vidare. Efter några veckor kom en ny faktura och ett brev att dom saknade mig som kund. Då ringde jag igen och berättade hur jag ville göra. Inga problem sa dom, vi löser det. Då frågar jag om jag måste göra något själv? Nä svarar Allers vi löser det för dig. När det hade gått ytterligare en vecka och jag såg att mina poäng inte försvann ringde jag en gång till. Då fick jag prata med en trevlig kvinna som sa att jag måste skicka ett mail själv. Men sa jag det har jag frågat och fått svaret att jag inte skulle göra. Då får jag be om ursäkt sa hon, du har blivit fel informerad. Men gör så här och så skall det lösa sig. Sedan frågade hon om jag var mitt uppe i en premunation just nu. Jag sa att min hade gått ut och att jag hade fått köpa lösnummer. då skickar jag dig nästa nummer och så får du resten som vanligt. Jag tackade för hjälpen. Efter några dagar kom mina tidningar som jag hade missat, plus en biobiljett. Bra service säger jag. I måndags kom ett brev till. Det var denna veckas tidning trodde jag. Men jag kände inte igen mig. När jag tittade noggrannare på framsidan såg jag att det var en Allas och inte Allers. Men jag tyckte att det var gulligt ändå att hon hade tänkt på mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar