lördag 22 maj 2010

Jag är så glad för att vi bor där vi bor. Vill man gå ner till stan så kan man det. Vill man komma ut i skog och mark är det inte långt till det. Jag och Jarre tog en promenad idag till ett vatten drag som finns nära oss. Tänkte att han kanske ville bada i denna värme. Men han gick bara ner och drack. Hans kompis Ronya var ju inte med och visade hur man gör.





När vi hade varit hemma en stund tyckte Jarre att det var tråkigt. Så han började gräva lite här och där. Tänkte att nu får vi aktivera honom. Gick in och hämtade en näve godis. Spred ut det i gräsmattan och gav Jarre kommandot sök. Sedan fick han leta upp godisarna. En bra aktivering då han får använda både huvudet och nosen.




Ikväll kommer våra goa hund vänner. Lite mat, god dryck och trevligt sällskap väntar.




2 kommentarer:

  1. Hej!
    Såg att du varit inne och kommenterat på min blogg om Memphis. Kul! Vi är ju nästan släkt... ;)

    Nu ska jag läsa lite om Jarre. Är det ok att jag länkar till din blogg?

    SvaraRadera
  2. Det är helt okej att du länkar min blogg.

    SvaraRadera