lördag 20 februari 2010

Glad i hågen gick jag ut i morse för att skotta fram bilen. Det var bara till att vända då jag fick se att grannen hade kört fast i en snödriva i backen. Tittade åt andra hållet om jag kanske kunde ta mig ut den vägen. Men icke den var igen satt av en stor snödriva. Hur skulle jag ta mig till jobbet??? Ringer då jobbet för att meddela att jag har problem att ta mig dit. Min arbetskamrat berättar då att Laila hade tagit sig till jobbet från Stigen. Inte kunde jag då säga att jag inte kunde komma. Hade hon tagit sig dit från Stigen, så måste ju jag kunna ta mig dit med buss. Jag som bor inne i stan. Sagt och gjort gick jag till bussen och åkte med den ut till torp. Allt bra, jag kom till jobbet.

Vid ett tiden får vi reda på att västtrafik har ställt in all busstrafik resten av dagen. Panik!!!! Hur tar jag mig hem? Efter ett par samtal till tidpunkten och några kollegor, visar det sig att Jonas slutar en kvart innan mig. Han är snäll och väntar tills jag har slutat och kan köra mig hem. Skönt då var det ordnat. Vid klockan halv fem lämnar första gänget jobbet. Klockan Fem kommer Jonas till mig och talar om att han kanske får svårt att köra mig hem då chauffören i den första bilen har kört fast på väg upp till mig. Jag svarar då att jag har bra kläder och bara jag kommer in till stan så kan jag gå sista biten. Men blir ändå orolig om vi skall ta oss hem.

När vi har slutat och stängt butiken börjar våran resa. Den är lite slirig, men går bra. Och Jonas släpper av mig där jag klev på bussen i morse. Får bara hoppas att jag tar mig till jobbet i morgon.

3 kommentarer:

  1. Bra gjort Anna! Oftast är det faktiskt värre att komma fram i stan än här på landet.

    SvaraRadera
  2. ja det verkar så. Sitter nu och väntar på en arbetskamrat som skall ta till jobbet. här har dom inte plogat ännu.

    SvaraRadera
  3. Dålig beredskap i detta land kan man tycka, menar det är ju inte första gången sådant här händer, även om det är några år sedan, verkar som att kommunen aldrig lär sig.

    SvaraRadera